Blogi | 24.10.2023 | Elina Suikki

Onnistunut asiakaskokemus syntyy luottamuksesta

Meillä Hoivatiloilla päämääränä on ylivertainen asiakaskokemus. Onnistuneet asiakaskohtaamiset syntyvät tänä päivänä hyvästä keskusteluyhteydestä sekä siitä, että osoitamme olevamme luottamuksen arvoisia. Seuraamme myös tarkkaan asiakkaidemme toimintaympäristöä, erityisesti nyt yhteiskunnallisesti poikkeuksellisena aikana.

Matkalla kohti ylivertaista asiakaskokemusta kehitämme jatkuvasti Hoivatilojen toimintaa parempaan suuntaan. Mittaamme tuloksia säännöllisesti.

Aito ja suora palaute asiakkailta on varmin tapa löytää kehityskohteet, jotka korjaamalla tulokset paranevat.

Tänä vuonna olemme panostaneet erityisesti hankkeisiin liittyvään viestintään sekä siihen, että roolitus ja työnjako ovat alusta loppuun saakka selkeitä.

Oikealla tiellä

Kaiken kaikkiaan Hoivatilojen asiakkaiden tyytyväisyys ja asiakaskokemus on hyvällä tasolla. Olemme oikealla tiellä kohti päämääräämme, ylivertaista asiakaskokemusta. Kun viime vuoden lopulla pidetyssä kyselyssä on pyydetty kuvailemaan, millainen toimija olemme ja mikä tekee meistä erityisen, esille ovat nousseet isoimpina asioina luotettavuus, laadukkuus, ammattitaito ja asiakasystävällisyys. Olemme toimijana myös helposti lähestyttävä ja meitä on helppo suositella.

Tällaista lähtökohdista on hyvä parantaa askel askeleelta. Kokemuksemme on, että onnistunut asiakaskokemus rakentuu yksinkertaisten perusasioiden pohjalta. Kun asiakas ryhtyy yhteistyöhön kanssamme, hän luottaa saavansa juuri sen, mitä sovimme ja mikä vastaa hänen tarpeeseensa. Tämän luottamuksen syntyminen, vahvistuminen ja toteutuminen on meille erittäin tärkeä asia, ja haluamme pitää siitä kiinni.

Kuuntelemme, osallistamme ja haluamme ymmärtää asiakastamme. Tämä edellyttää oikeanlaista herkkyyttä sekä toista ihmistä arvostavaa käytöstä.

Olemme kokeneet, että vanha sanonta pitää paikkaansa: ”niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan”.    

Nopeaa reagointia poikkeuksellisina aikoina

Olemme jokainen saaneet todistaa poikkeuksellisia asioita viime vuosina. Niin pandemia, sota Euroopassa, inflaatio, korkojen nousu sekä historiallinen sote-uudistus Suomessa kuin monet mittakaavaltaan pienemmätkin muutokset ovat vaikuttaneet jokaisen yksilön ja yhteisön arkeen.

Muuttuneessa tilanteessa on erityisen tärkeää, että tunnemme asiakkaan liiketoiminnan ja ymmärrämme heidän toimintaympäristönsä sekä muutosten vaikutukset. Pystymme tarpeen vaatiessa reagoimaan nopeasti, mikäli haasteita ilmenee, ja olemme asiakkaisiimme aktiivisesti yhteydessä.

Hyvä fiilis välittyy

Hoivatilojen erinomainen työntekijäkokemus ja yrityskulttuuri auttavat myös ylivertaisen asiakaskokemuksen saavuttamisessa.

Koemme, että teemme jokainen merkityksellistä työtä luotettavassa ja hyvässä ilmapiirissä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Uskomme, että työpaikan hyvä sisäinen fiilis välittyy myös työyhteisömme ulkopuolelle ja heijastuu asiakkaisiimme sekä kumppaneihimme.

Lähetämme jälleen pian uuden asiakastyytyväisyyskyselyn asiakkaillemme. Toivottavasti saamme siihen paljon vastauksia ja aitoja palautteita, jotta voimme ottaa seuraavat kehitysaskeleet kohti ylivertaista asiakaskokemusta!

Edellinen Seuraava